Mungkinkah ::

segala kesedihan akan di akhiri dengan kegembiraan
segala penderitaan di akhiri dengan kebahagiaan
segala kejahatan diakhiri dengan kebaikan ??

Carian anda??

Mengenaliku..

Aku dilahirkan oleh ibundaku di Ipoh, Perak. Oleh kerana ayahandaku telah bersara dari pekerjaannya lantas kami pun kembali ke Kedah.. Di negeri jelapang padi inilah aku membesar sebagai pu3. Aku tidak kesunyian kerana mempunyai kakak dan abang. Mahligai ibunda dan ayahandalah tempat yang teristimewa dan banyak kenangannya.

Kini pu3 telah dewasa dan telah mempunyai 4 cahaya mata. Seorang 2 puteri dan 2 putera. Namun Allah lebih menyayangi puteraku. Kini tinggallah aku bersama 2 puteri dan seorang putera. Aku kini menetap di Kedah di negeri tempat aku membesar..

Anakku yang sulung kini berumur 8 tahun, bijak, petah berkata-kata dan pemalu. Anakkku yang kedua berumur 6 tahun, aktif, pintar dan nakal. Anakku yang keempat pula masih kecil lagi baru berumur 6 bulan. Tanpa kehadiran mereka pasti suramlah hidup ini.

Buat kalian, terima kasih kerana sudi melawatku di blog yang tak seberapa ini. Blog ini hanya mengisahkan suka dukaku dan anak-anak.. Sekadar luahan rasa..

Saturday, November 20, 2010

Dah jadi abang..

Buat Ammar..

Sayang.. Ammar dah jadi abang sekarang.. Ammar dapat adik perempuan.. Ibu beri namanya Amani Insyirah.. Suatu hari nanti ibu akan ceritakan mengenai Ammar pada adik. Ibu doakan Ammar sentiasa bahagia disi orang-orang yang beriman. Doakan kebahagian kami. Maaf ibu Ammar ibu tak dapat pertahankan mahligai, ibu harap Ammar tidak salahkan ibu di atas semua yang berlaku..  Bukan kehendak ibu sayang.. tapi suratan takdir.. 

Ammar, ibu tidak dapat selalu menziarahmu sayang.. namun doa ibu dan kasih sayang ibu tak pernah pudar.. Malah kakak dan abang Ammar sentiasa ingatkanmu.. Kami tak pernah lupakan mu sayang.. Walaupun kehadiranmu hanya sketika.. namun kami sayang Ammar.. Ibu harap dia akan sentiasa menziarahi mu sayang.. Ibu harap dia akan kotakan janjinya akan menjaga pusaramu..

Ibu sentiasa mohon pada ALLAH semoga kita akan dipertemukan suatu hari nanti.. AMMAR we miss u..

rindu sayang kamu..

Friday, November 19, 2010

Kehadiran mu.. sayang

 Amani Insyirah

Alhamdulilah.. tanggal 10/10/10 tarikh gemilang ini. Lahirlah suci dan murni seorg bayi perempuan tepat pukul 1.59 petang beratnya 2.92 kg.. Ya Allah setelah aku kehilangan kasih sayang seseorang ketika inilah kau berikan aku penggantinya buat penawar duka.. Sungguh jika aku bersendirian aku lemah dalam perjuangan ini.. Tidak mampu aku akhirinya.. Tatkala perpisahan yang datang tanpa ku jemput, derita dan sengsara menahan gelora jiwa.. Padamu Ya Allah aku mencari ketenangan.. Benar hanya kembali padamu aku tenang menghadapi dugaan mu.. Kebahagian yang dibina selama 8 tahun ini hancur sekelip mata.. Aku jua tak pasti adakah kerana keegoan aku atau dia.. Siapakah yang bersalah.. seringkali persoalan inilah yang akan di tanya.. Bagiku.. aku juga bersalah namun selama mana aku sanggup pertahankan.. Aku redha dengan ketentuanmu.. Aku percaya semua ini adalah yang terbaik darimu untuk hambamu ini..

Kekuatan ini anugerah darimu Ya ALLAH. Aku juga tidak menyangka aku mampu lahirkan bayiku ini sendirian tanpa dia disisiku.. Sebagaimana tahun lepas aku lahirkan Ammar. Aku jadi fobia untuk ke hospital dan sebagainya.. Hendak kuceritakan kandungan ku kali ini juga aku disahkan polyhydrominus juga.. ya allah betapa sedih dan takutnya aku akan kehilangan lagi bayiku..Aku berserah padamu.. sepenuh jiwa dan ragaku.. ku mohon agar biarlah bayiku ini sihat dan seperti bayi yang lain.. Aku tak mahu kehilangan lagi.. Sudah dua jiwa aku kehilangan da aku tak mampu untuk menghadapinya lagi. Kaulah yang Maha ESA.. syukur imbasan 4D yang aku lakukan di hospital pakar menunjukkan bayi aku  kali ini sihat keadaanya.. Cuma uri ku ke bawah.. Kemungkinan jika uri masih dibawah ketika aku akan melahirkan.. aku  akan dibedah. Aku pasrah.. biarlah apa pun asalkan bayi ku ini selamat. Aku perlu cari kekuatan untuk hadapi semua ini.. Hanya kau yang mampu YA ALLAH pada saat ku akan melahirkan syukurlah uri ku kembali ditempatnya.. aku boleh bersalin normal.. 9/10 aku dikehendaki masuk ke hospital kerana dah terlewat dari tarikh yang ditetapkan.. Aku masih belum merasa sakit namun dalam hati  ni biarlah cepat bayiku keluar tak sabar rasanya nak lihat dia.. Akhirnya doktor membei keputusan aku akan diinduce.. inilah pengalaman pertama kena induce sebelum ni 2 orang anak aku lahirkan normal.. kecuali Ammar special case.. MISS u AMMAR..Sakit? huhh sakit sungguh .. Tetiba sakit tu cam datang menyerang je.. Terima kasih para doktor dan nurse kerana membantu ku melahirkan si comel. Terima kasih pada abah dan mama yang menjagaku dan menyayangi kami.

Kelahiran anak ini yang ku beri namanya Amani Insyirah ku sambut dengan penuh kesyukuran dan kegembiraan. Kakak dan Afiq juga gembira. Melihat adik baru mereka.. Dulu mereka pernah kehilangan syukur mereka berpeluang juga. Dibelai, dicium berkali-kali adik mereka.. Alhamdulilah... permata hatiku kini hadir memberikan kebahagian buat kami sekeluarga.. 

Wednesday, October 13, 2010

Sunday, September 19, 2010

raya 2010

Hari raya, apa lg yg ceria jika tidak bersama anak2 dn keluarga tersayang, alhamdulilah thn ne kami gmbira beraya, walaupun keluargaku dh berkurang seorg. Tak mengapalah semoga inilah yg terbaik buat ku dan anak2..

Tuesday, August 3, 2010

@ jitra with my lovely kids

Alhamdulillah, aku tiba di jitra, kdah pada sabtu. Lega dan gmbiranya dpt balik my hometown. Tmptku membesar dan byk kenangan. Anak2 bersamaku itu yg pasti. Syukur sgt pd allah perjalanan kami lancar dan tiada mslah. Terima kasih pada shbtku, Wana yg membantu mbawa kereta. Kalau harapkan kudrat ku sampai rasanya, terima kasih buat ijan, mama, abah, ina dan abg khairi yg byk membantu dlm perjalanan ini. Letih perjalanan tu msih blum hilang tapi aku gembira dan anak2 pun begitu. Aku ingin lupakan apa yg tlah berlaku. Berharap kami kan tabah mghadapi semua ne. Ini yg terbaik. Esk kakak akan ke sekolah baru, harap semuanya ok. Anakku rajinlah blajar hanya itula hrta dunia yg dpt ibu berikan. Ibu sayang anak2 ibu. Mudhan hidup di sini akan jd lebih baik. Lebih tenang dan lebih bahagia. Ingin ku lupakan saja penderitaan yg penah tjadi. I.allah dengan izinnya aku akan lupakan..

Thursday, July 29, 2010

Syukur Alhamdulilah..

Salam.. semua..
Alhamdulilah, seorg sahabat baikku telah pun selamat melahirkan bayi lelaki.. Comel sgt baby adie.. Namanya pun sedap Muhammad Afif Abqari.. Terus aku tersenyum.. Afif.. Salah satu nama anakku Ammar Afif.. Memang masa nak bagi nama tu aku dan adie memang pernah suarakan hasrat  untuk memilih nama tersebut.  rasa macam Afif lahir semula.. Mudahan Muhammd Afif Abqari menjadi anak yang soleh dan beriman. Sayang Afif..sayang Muhammad dan Tasneem... Adie.. terima kasih  ye.. kerana sentiasa menyokongku.. dan menasihatku..


Muhammad Afif Abqari

 Aku pun berharap anak dalam  perutku ini selamat dilahirkan.. Kawan2 doakan yang terbaik buatku. Permudahkanlah untukku melahirkan anakku ini. Kini kandungan ku dan pun mencecah 29 minggu. Tapi macam tahun lepas aku  menghidap Poly (air ketuban banyak). Apa yang ku layari di internet banyak yang merisaukan aku. Aku harap anak ini sihat dan normal. Ya. Alllah bantulah ku yang daif dan serba kekurangan ini...

Friday, July 23, 2010

Buat ketenangan utk diriku

Ubat penenang” dari Al-Quran

Posted by hayati husni in Ponder.
trackback

 
Mungkin bahan di bawah berguna kepada kita suatu masa
nanti. “Ubat penenang” dari Al-Quran ni tak ditakwil lagi kemujarapannya..
 
KENAPA AKU DIUJI?
      Apakah   manusia   itu   mengira   bahwa   mereka   dibiarkan  (saja)
      mengatakan:”Kami  telah beriman”, sedang mereka tidak diuji lagi? Dan
      sesungguhnya  Kami  telah  menguji  orang-orang  sebelum mereka, maka
      sesungguhnya    Allah   mengetahui   orang-orang   yang   benar   dan
      sesungguhnya Dia mengetahui orang-orang yang dusta ~ Surah Al-Ankabut
      ayat 2-3

KENAPA AKU TIDAK MENDAPATKAN APA YANG AKU IDAM-IDAMKAN?
      Boleh  jadi  kamu  membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan
      boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu padahal ia amat buruk bagimu;
      Allah  mengetahui,  sedang  kamu  tidak mengetahui ~ Surah Al-Baqarah
      ayat 216

KENAPA UJIAN SEBERAT INI?
      Allah    tidak    membebani   seseorang   melainkan   sesuai   dengan
      kesanggupannya ~ Surah Al-Baqarah ayat 286

RASA FRUSTASI?
      Janganlah  kamu  bersikap  lemah,  dan janganlah (pula) kamu bersedih
      hati,  padahal  kamulah  orang-orang yang paling tinggi (derajatnya),
      jika kamu orang-orang yang beriman ~ Surah Al-Imran ayat 139

BAGAIMANA AKU HARUS MENGHADAPINYA?
      Hai   orang-orang  yang  beriman,  bersabarlah  kamu  dan  kuatkanlah
      kesabaranmu  dan  tetaplah bersiap siaga (di perbatasan negerimu) dan
      bertaqwalah  kepada  Allah   supaya  kamu beruntung. ~ Surah Al-Imran
      ayat 200

      Jadikanlah sabar dan shalat sebagai penolongmu. Dan sesungguhnya yang
      demikian itu sungguh berat, kecuali bagi  orang-orang yang khusyu’, ~
      Surah Al-Baqarah ayat 45

APA YANG AKU DAPAT DARI SEMUA INI?
      Sesungguhnya  Allah  telah  membeli dari orang-orang mu’min, diri dan
      harta  mereka dengan memberikan surga untuk mereka. ~ Surah At-Taubah
      ayat 111

KEPADA SIAPA AKU BERHARAP?
      Cukuplah  Allah  bagiku;  tidak ada Ilah selain Dia. Hanya kepada-Nya
      aku bertawakal  ~ Surah At-Taubah ayat 129

AKU TAK DAPAT BERTAHAN LAGI!!!!!
      ..dan jangan kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya tiada
        berputus asa dari rahmat Allah, melainkan kaum yang kafir. ~ Surah
        Yusuf ayat 87


* Mudahan aku kan tabah dan dikurniakan hidayah.. amin..

Penenang Hati

Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

[1] Bukankah Kami telah melapangkan untukmu dadamu?,

[2] Dan Kami telah menghilangkan dari padamu bebanmu,

[3] yang memberatkan punggungmu?

[4] Dan Kami tinggikan bagimu sebutan (nama)mu.

[5] Karena sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan,

[6] sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan.

[7] Maka apabila kamu telah selesai (dari sesuatu urusan), kerjakanlah dengan sungguh-sungguh (urusan) yang lain,

[8] dan hanya kepada Tuhanmulah hendaknya kamu berharap.

You are never alone

Sometimes, when the world's not on your side
You don't know where to run to
You don't know where to hide.
You gaze, at the stars in the sky
At the mountains so high
Through the tears in your eyes.
Looking for a reason,
to replace what is gone.
Just remember, remember
That you are never alone.
You are never alone (you are never alone)
Just reach into your heart
And Allah is always there.
You are never alone (you are never alone)
Through sorrow and through grief
Through happiness and peace
You are never alone.
So now as you long for your past
Prepare for your future
But knowing nothings going to last
You see this life is but a road
A straight and narrow path
To our final abode
So travel well O Muslim
And Paradise will be your home
And always remember
That you are never alone.
You are never alone (you are never alone)
Just reach into your heart
And Allah is always there.
You are never alone (Allah is there)
Through sorrow and through grief
Through happiness and peace
You are never alone.
You are never alone (you are never never alone)
Just reach into your heart
And Allah is always there.
You are never alone (you are never alone)
Through sorrow and through grief
Through happiness and peace
You are never alone.

Thursday, July 22, 2010

Always Be There

Album : thank you ALLAH
Munsyid : Maher Zain
http://liriknasyid.com


 

Allahuakbar…

If you ask me about Allah
And what I know about it
I'll answer will be .....

It's everything about Allah
The pure love to our soul
Who have created you and me,
The heaven and whole universe
The One that made us hold and free
The Guardian of His True believers

So when the time gets hard
There's no way to turn
As He promises to you
He'll always be there
To bless us with His love and His mercy coz
As He promises to you
He'll always be there

He's always watching us, guiding us
And He knows what's in our little heart
So when you lose your way to Allah
You should turn
As He promises to you He'll always be there ...

Could bring the sun from the darkness
Into the light
Subhanallah
Capable of everything
Should never feel afraid of anything
As long as we follow His guidance
All the way through a short time
We have in this life
Soon it'll all be over
And we'll be in His heaven
And we'll all be fined

So when the time gets hard
There's no way to turn
As He promises to you
He'll always be there
To bless us with His love and His mercy coz
As He promises to you
He'll always be there
He's always watching us, guiding us
And He knows what's in our little Heart
So when you lose your way to Allah
You should turn
As He promises to you He'll always be there

Allahuakbar

Monday, July 5, 2010

Tidak ku sangka jadi begini..

Yaa.. allah.. inilah  ujian dan dugaan mu lagi.. tabahkan hatiku yaallah , aku hanya hambamu yang lemah.. tak tertahan rasanya tersiksa begini.. tentu ada hikmah disebalik yang berlaku.. Sama ada menyedarkan aku atau dia.. Tapi kenapa dia langsung tak kesiankan aku.. kasih sayangnya hanya di bibir. Dalam hati bergelodak perasaan lain.. Puas sudah ku mencari akhirnya biarlah aku mengalah.. Salahkah aku jika hanya mencari kebahagian yang tidak kekal ini. Biarpun hidup sedetik cuma di dunia ini. Ingin jua ku nikmati setitis bahagia. Alangkah kesiannya anak-anak kecil ini yang tidak mengerti apa-apa.. Sedangkan mereka perlu membesar dengan bimbingan dan keluarga yang bahagia.. Apalah dayaku.. aku sudah mencuba namun sinar itu nampaknya makin jauh..Mampukah aku menipu hati ini lagi... mampukan aku  menahan segala derita di dada.. Mengapa pula aku menyiksa diri demi sebuah impian yang tidak pasti. Jika itu yang kau kejar dunia semata-mata. Pergilah.. tidakkan ku halangnya buat kali ini. Demi akhirat yang kau cicirkan.. Suatu hari nanti kau akan sedarilah.. betapa ruginya kaca ini yang kau rendahkan harganya..  Demi anak-anak tercinta.. biarlah mereka tidak tahu apa puncanya apa yg berlaku.. tapi percayalah akan ku didikmu.. dan belaimu hingga tak pernah rasa kurangnya kasih sayang ini.

Sunday, July 4, 2010

Aktvt petang ini..


Aktiviyi pada petang ini, membuat kek coklat kukus bersama Adriana dan Afiq.. Haha.. seronok diorg boleh buat kek sendiri.. Skrg dua2 dah kekenyangan makan kek. Dua-dua dah terbaring tengok tv. Mmm.. sori la.. ibu tak larat la nak bawak p taman. Dalam keadaan macm nie.. nak pi jalan mana2 pun aku dah tak larat.. Kena fikir banyak kali.. Baru 6 bulan tapi  disebabkan ada masalah lain.. Tu yang kena berhati2, aku harap aku akan selamat dan mudahan dipermudahkan semuanya.

Mmm ayah budak2 nie tak balik lagi.. dah berapa dok keja malam.. Hinggakan sabtu dan ahad pun kena kerja.. Nak buat macam mana dah tugas.. Selagi tak siap tugasan macm tu la.. Aku kira beruntungla.. tak payah ke opis kerja mmg la sampai bila pun tak akan abiskan.. Kadang2 anak2 kecil ne merunggut juga.. mungkin juga merajuk dengan si Ayah.. Lewat malam baru ayah balik.. Si afiqlah yg selalu mengadu ayahnya tak sempat nak layan dia..  Huhu sabarlah anakku.. Mungkin ayah pun tahu masa dia amat terhad dengan keluarga.. Tapi aku harap aku sentiasa ada semasa usia kecil mereka ini, masa yang paling berharga untuk ibubapa disisi anak2. Melihat anak2 membesar. Harapan ku semoga anak-anakku sentiasa gembira.. Mudahan suamiku akan sentiasa disisi kami...

Sunday, June 20, 2010

Setahun sudah berlalu..

Emm.. lama betul aku tak jenguk2 blog yang aku bina nie.. Kenapa tetiba berenti.. Aku  yang kering idea,  rasa tak nak berkongsi apa2, tak tahu nak luahkan perasaan. Entah.. tapi hari ini aku terpanggil menjenguk seketika. Walaupun tak ada yang menjengah tapi ku taipkan juga bait-bait cetusan rasa hati ini.


Ya, allah .. tanpa kusedari setahun sudah berlalu.. aku rasa bagaikan baru sahaja aku mengulit sakit, merasa sentuhan anakku yang ketiga ini. Tak penah kulupakan mu..aku akui aku jarang sekali menjengguk mu dipusara.. tak ingin ku menitiskan air mata ini membasahi pusaramu.. Namun setiap nafas ini tak henti ku sebut dan mengingati mu..Ku rindukanmu..Kaulah yang teristimewa..

Ammar Afiq nama yang diberi untuk mu.. hari ini genaplah setahun usiamu.. Tika ini anak-anak kecil sepertimu agaknya dah mulakan langkah pertama. Melihat anak rakan sejawatku.. mula ku mengenangkanmu.. tersenyum sendiri menganggankan wajahmu.. dah keletahmu... Cukup menghiburkan ku seketika. Aduhai hati dan naluri seorg ibu. Pada hari lahirmu ini.. ayahmu tiada disisi ibu.. Ayah pergi berjuang perlawanan di Penang. Sayu juga hati.. Tak mengapalah.. Ayah tentu ingat mu.. Ayah tentu sayangkanmu.. Biasanya dihari lahir aku sering membuat makan-makan atau jamuan kecil-kecilan untuk anak-anak. tapi kali ini aku hanya hadiah alfatihah dan juga surah yassin buatnya. Agar dia sentiasa tenang dan gembira di syurga.

Sayangku.. moga.. dikaulah pembimbing ibu dan saudara maramu di syurga kelak.. Doakan buat ibu ini dan keluarga mu ini sentiasa berkekalan dan bahagia.. Dikala langit mendung berlalu ku tetap berharap langit cerah kan menjelma kembali.. salam sayang dari ibumu..

Sunday, January 31, 2010

Hujung minggu




Mandi kat kolam instun, smlam nak bawa petg ujan, so ari ne kami p pagi, seronok nampaknya anakku berendam. Gelak ketawa riuhnya. Ayah tak balik lg, p mancing udang kat t.intan. Ptg bru balik kot. Apa hasilnya ye. Klau dpt byk leh wat tomyam,kukus udg. Opps bole ke aku mkn kan alergi. Huhu esk dh keja. Aku de kursus aduh. Napa la teplih. Ish. Think positif la.

Wednesday, January 6, 2010

1st day @ School



Alhamdulilah, Kakak n Afiq dah pun bersekolah. Semua urusan persekolahan dari  pembelian peralatan sekolah, pakaian sekolah dan pendaftaran  dah selesai. Syukur, anak-anakku ini senang ke sekolah. Tidak lah banyak karenahnya untuk ke sekolah.

04 Jan 2010-First day ke sekolah, kakak masuk pukul 7.20 pagi, Afiq pula ke tadika masuk pukul 8.00 pagi. Hari pertama mereka aku dan husbnd amik cuti. Kakak dan afiq tak sabar rasanya nak ke sekolah.  Seronok betul kakak nak ke sekolah. Maklumlah semua benda baru baginya. Jumpa kawan-kawan baru, baju, kasut pun baru, emm cik gu pun baru juga. Anak-anak sekarang dah cepat matangnya, tak de  yang menanggis  dan tak banyak karenah. Semua duduk ditempat masing2 dan diam je bila cikgu bercakap. Seronok tengok wajah sorang-sorang, semuanya comel-comel belaka. Kakak di letakkan kelas sementara di kelas hijau, kakak kena ikuti program Transisi selama 3 minggu, tapi cikgu kata mungkin seminggu je lepas tu murid-murid akan di nilai dan ditempatkan di kelas masing-masing.  Ramai ibubapa yang menunggu anak-anak mereka. Anak-anak yang ke sekolah ibu bapa pun sekolah juga. Hee.. Kakak jumpa ramai juga kawan-kawan setadika dulu. lagipun dia dah biasa dengan alam persekolahan jadi tak de la risau sangat. Aku kononnya tak risau...Lepas dengar taklimat daripada cikgu Rasnah, aku dan husband tinggal kakak dengan kawan2 dan cikgu barunya, kami perlu menghantar Afiq pula ke tadika Kemas.

Afiq pula ragamnya tak banyak buat hari pertama. Semangat nak ke sekolah, ditambah pulak dengan cerita-ceriti akaknya yg penah bersekolah kat situ. Afiq lengkap dengan pakaian seragamnya dan beg Ben 10. Kami  tiba lambat sebab dengar taklimat cikgu akak tadi. Dah ramai ibu bapa yang hadir. Afiq je yang lambat masuk heee.. tak pala cikgu zah tak marah punya. aku tunggu afiq sekejap nampak macam dah ok, aku n huband pun balik, tak boleh dok lama-lama nati lain jadinya. Tapi de sorang budak menanggis harap Afiq tak ikut jejak.. he.hee Afiq kan kuat.. cam ayah..Persekolahan afiq hari tu semuanya LINE CLEAR.


Emm kakak, alhamdulilah kakak nie independent orangnya, tak sempat nak pergi tengok masa dia tengah break, masa aku sampai tu dia dah masuk dalam kelas, dah makan katanya. Pagi tu aku bekalkan dia Nasi goreng planta dengan air ribena. Sedap Tu!! Kakak tak nak beli kat kantin, susah katanya tak reti nak beli. Suh aku masakkan untuknya. Heeh.. kakak kata ibu masak lagi sedap. Huh.. pandai la akak pujuk ibu yer... Kakak balik 12.40 tgri, ajar akak kat mana nak tunggu van tok su. Lepas nie kakak pegi umah pengasuhnya , oetang pukul 3.00 ken ake sekolah agama, pukul 5.30 petang baru la habis sekolah. Emm , penatnya aku tgk jadual anak-anak sekarang nie. Full sangat. Aku dulu emm rsanya tak la macam nie, keja sekolah pun tak banyak, sekolah agama pun tak pegi. Mengaji al-quran pun sekejap je. Boleh la main ngan tgk tv.. Siannya aku tgk anak-anak aku ne, balik je sekolah sempat la main kejap, pastu dah berkejar  nak mandi, makan, buat kerja sekolah, sempat la tgk tv sikit pastu dah penat terus tido. Baru nak serasi dengan dunia baru.

Aku pulak, baru nak serasi dengan kerja-kerja yang makin bertambah. Tanggungjawab pun dah makin bertambahlah. Tak sempat nak berehat dan goyang kaki dan tangan la pas ni. Semua kena wat cepat. Aku dah atur jadual pun. balik umah terus kena basuh baju, masak, siap seterika baju, tgk kerja sekolah, huhu.. dah kena buat kerja  rutin la ni. Malam tido lambat pagi pula kena banguna awal. Teringat plak kat mama kan, dlu mama pun cam nie juga.. Berat tanggungjawab ibu  nie kan, tapi bila dapat pikul dan penuhi tanggungjawab tu rasa puas sangat.


































Posted by Picasa